Saturday 5 November 2011

Filem Datin Ghairah

Posted by BG Design



Filem:
Datin Ghairah


Pengarah:
Sabree Fadzil


Genre:
Cinta & Komedi


Pelakon:
Maria Farida, Aaron Aziz, Faizal Hussein, Yank Kassim, Hairie Othman, Sheera & Etc.


Tarikh Tayangan:
08 Disember 2011


Sinopsis:

Filem ini mengisahkan tentang seorang datin bernama Ghairieyah atau lebih dikenali sebagai Datin Ghairah yang merupakan seorang balu kepada arwah Dato Mahfuz iaitu seorang ahli perniagaan yang cukup terkenal di Malaysia. 2 orang anak mereka iaitu Emeliau dan Emelda amat lemah dalam pelajaran terutamanya mata pelajaran matematik dan ini membuatkan Datin Ghairieyah mengarahkan setiausaha beliau iaitu Melissa untuk mencari seorang guru yang boleh mengajar mata pelajaran matematik melalui internet atau iklan yang terdapat di dalam akbar tempatan. Kehidupan seharian Datin Ghairieyah dan anak-anaknya selepas dua tahun hidup sebagai seorang janda bertambah baik dengan adanya seorang pegawal peribadi yang bernama Badri atau lebih dikenali sebagai Bob. Sufian pula yang merupakan seorang ahli perniagaan yang merupakan rakan karib arwah Dato Mahfuz cuba sedaya upaya untuk memikat Datin Ghairieyah demi kepentingan perniagaannya.

Akhirnya hubungan antara mereka berdua iaitu Datin Gairieyah dan Sufian semakin intim tanpa disedari beliau bahawa Sufian cuma memperbodohkannya sahaja. Derus Lee terbaca satu iklan mencari guru matematik untuk mengajar anak-anak Datin Ghairieyah yang menjanjikan habuan yang sungguh lumayan lalu dia segera pulang ke rumah memberitahu kepada rakan serumahnya iaitu Zack yang masih menganggur. Derus Lee agak terkilan kerana Zack menolak cadangannya itu dengan alasan dia tidak akan diterima kerana tidak memenuhi syarat-syarat kelayakan yang dipinta. Derus Lee mencadangkan supaya Zack menyamar sebagai lelaki berumur supaya diterima oleh Datin Ghairieyah dan akhirnya Zack bersetuju. Dalam perjalanan mereka ke rumah Datin Ghairieyah di Pulau Langkawi, mereka berdua berjaya menyelamatkan Datin Ghairieyah dari diculik oleh kumpulan H1N1. Ini membuatkan Datin Ghairieyah agak terpegun tambahan pula apabila wajah Zack saling tak tumpah seperti arwah suaminya. Zack diterima untuk mengajar anak - anak Datin Ghairieyah dan dalam waktu yang sama Datin Ghairieyah seperti menyukai Zack kerana wajahnya begitu seiras dengan arwah suaminya.

Tanpa disangka Emelia juga ada menyimpan perasaan pada Zack kerana ketampanan wajahnya yang asal. Hubungan antara Datin dan Sufian mula renggang kerana kini Datin Ghairieyah lebih menumpukan perhatian terhadap Zack. Ini membuatkan Sufian berasa rancangannya untuk membolot harta dan perniagaan Datin tidak kesampaian dan dia mula merancang sesuatu. Apakah yang akan dilakukan oleh Sufian untuk mencapai cita - citanya? Bagaimanakah hubungan antara Zack dan Datin Ghairieyah serta hubungan Zack degan Emelia? Untuk mengetahui jawapannya saksikan lah filem ini di pawagam berhampiran anda pada 8 Disember 2011 ini.


Trailer:



P/S : Aku Sangat Skeptikal Dengan Tajuk Dan Trailer Filem Ini! (^_^)Y


0 comments: